قوانین جدید شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در سال 2024

قوانین جدید شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در سال 2024

قانون‌های ترکیه برای دریافت شهروندی از طریق خرید ملک در سال 2024 افراد را مجاز می‌کند که ملک با ارزش حداقل 400 هزار دلار را تهیه کنند. این ملک می‌تواند شامل یک واحد مسکونی یا تجاری یا ترکیبی از چند واحد باشد. با سرمایه‌گذاری بیش از 400 هزار دلار، افراد می‌توانند برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود شهروندی ترکیه را اخذ کنند. توجه به این نکته ضروری است که ملک مورد نظر برای درخواست شهروندی باید دارای شرایط مشخصی باشد که می‌تواند با توضیحات دقیق‌تر مشخص گردد.

1. خرید از فرد ترک:

برای درخواست شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، ضروری است که ملک مورد نظر از یک فرد ترک خریداری شود. به عبارت دیگر، فروشنده باید اصالت ترک داشته باشد و نباید خرید از افرادی که شهروندی خود را از طریق سرمایه‌گذاری یا دیگر روش‌ها دریافت کرده باشند، مورد تأیید قرار گیرد. این مقررات به منظور حفظ اصالت فرآیند و اطمینان از شناخت اصولی فروشندگان ترک تدوین شده است.

2. عدم وجود محدودیت در مناطق ممنوعه:

درخواست شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در مناطق ممنوعه محدودیت ندارد و امکان درخواست شهروندی در هر نقطه از ترکیه وجود دارد. این امکان، بدون هیچگونه محدودیتی در انتخاب موقعیت جغرافیایی، افراد را قادر می‌سازد تا در هر منطقه دلخواه خود درخواست شهروندی را ارائه دهند. این اقدام به منظور ایجاد فرصت برابر برای تمام افرادی است که می‌خواهند از این مزیت بهره‌مند شوند.

3. تجمیع ملک ها:

در فرآیند درخواست شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، امکان تجمیع چند ملک به ارزش کل 400 هزار دلار وجود دارد. این اجازه به افراد می‌دهد تا با ترکیب چندین ملک مسکونی یا تجاری، به سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اخذ شهروندی بپردازند. این امکان، افراد را قادر به انعطاف بیشتر در انتخاب ملک‌ها و بهره‌مندی از تنوع گسترده در مناطق مختلف می‌کند.

4. سند به نام یک نفر:

سند ملک باید تنها به نام یک فرد باشد، به این معنا که نمی‌توان آن را به صورت مشترک با همسر خریداری کرد. این محدودیت به دلیل عدم امکان اخذ شهروندی به صورت خانوادگی برخی افراد اعمال شده است. به عبارت دیگر، اگر زوجی به دنبال اخذ شهروندی باشند، نمی‌توانند ملک را به نام مشترک خریداری کنند و سند باید به صورت کامل به نام یکی از زوجین باشد.

5. نوع ملک:

ملک می‌تواند به عنوان مسکونی یا تجاری دسته‌بندی شود، اما حائز اهمیت است که در مناطق نظامی، صنعتی یا کشاورزی واقع نشود. لازم به ذکر است که گزارش کارشناسی ملک (اکسپرتیز)، برگه تبدیل ارز (دویز آلیم بلگسی)، فیش‌های واریزی بانکی، و مبلغ مندرج بر روی سند ملک باید هرکدام به صورت جداگانه مبلغ 400 هزار دلار را تکمیل نمایند. این نکته به منظور افزایش دقت و شفافیت در معاملات ملکی اجرا شده است.

قوانین جدید در سال 2024

_محدودیت خرید زمین:

قوانین جدید در سال 2024 اعلام کرده‌اند که از این پس امکان خرید زمین به منظور دریافت شهروندی وجود نخواهد داشت. همچنین، ارزش‌گذاری پروژه‌های در حال ساخت بر اساس قیمت تمام شده پروژه نخواهد بود؛ بلکه از این پس بر اساس پیشرفت فعلی پروژه و قیمت منطقه مشخص خواهد شد. این تغییرات به منظور بهبود شفافیت و دقت در ارزیابی ملکی اجرا شده‌اند.

_حضور افراد خانواده:

حضور همزمان فرد سرمایه‌گذار و همسرش در دو مرحله از فرایند، یعنی انگشت‌نگاری و تکمیل مدارک، الزامی است و امکان وکالت در مراحل درخواست شهروندی وجود ندارد. در این راستا، حضور فرزندان زیر 18 سال در این فرایند الزامی نمی‌باشد. این اقدام به منظور افزایش شفافیت و اطمینان از حضور شخصی در مراحل مهم این فرآیند اجرا شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ شهروندی ترکیه، خوشحال می‌شویم که با دپارتمان بازرگانی مجموعه “With Us” تماس بگیرید. اطلاعات دقیقتر و مشاوره حول موضوع شهروندی ترکیه از طریق این تماس در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

شرایط اخذ شهروندی ترکیه با تجمیع چند ملک

برای اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، شما باید یک یا چند ملک به ارزش کلی حداقل 400 هزار دلار آمریکا خریداری کنید. می‌توانید این مبلغ را با تجمیع چند ملک مختلف به‌دست آورید، اما مهم است که مجموع ارزش ملک‌های خریداری شده برابر یا بیشتر از این مبلغ باشد.

_به‌طور موازی با خرید ملک، برای اخذ شهروندی ترکیه باید الزامات قانونی دیگری را نیز رعایت کنید. عدم رعایت این موارد ممکن است باعث مشکلاتی در فرآیند اخذ شهروندی شود و حتی امکان اخذ شهروندی را به شما ندهد.

برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید چند ملک، فرد باید موارد زیر را در مورد هر کدام از املاک رعایت کند:

1.ارزش ملک: ارزش هر ملک باید حداقل 400 هزار دلار آمریکا باشد.

2.ترازمالی: فرد باید قادر به تأیید ترازمالی خود برای پرداخت مبالغ مربوط به خرید ملک‌ها باشد.

3.قوانین مالیاتی: هر ملک باید مطابق با قوانین مالیاتی ترکیه خریداری شود و هزینه‌های مربوط به مالیات‌ها پرداخت شود.

4.پروانه سکونت: فرد باید پروانه سکونت ترکیه را دریافت کند و امور مربوط به اقامت خود را به‌روز نگه دارد.

5.پیگیری قانونی: همه مراحل حقوقی و قانونی مرتبط با خرید ملک‌ها باید به دقت پیگیری و انجام شود.

رعایت این موارد اساسی است تا فرد بتواند با موفقیت شهروندی ترکیه را اخذ کند.

موارد زیر باید برای شهروندی ترکیه در نظر گرفته شود:

_ملک باید از یک شهروند ترک خریداری شده باشد و تاریخچه مالکان قبلی نباید شامل حتی نام یک فرد خارجی باشد. مالکان قبلی باید اصالت ترک داشته باشند، و اگر از طریق برنامه‌های اقامتی یا سرمایه‌گذاری ترکیه اقامت دریافت کرده باشد شامل این موضوع نمی شود. یعنی مالکان قبلی باید اصالت ترک داشته باشند.

_ملک باید دارای سند رسمی باشد.

_سندهای مالکیت باید به نام خود شخص بوده و 100 درصد مالکیت را نشان دهند، حتی اگر سند به نام زوجین باشد.

در صورتی که فرد ملکی را از قبل خریده باشد و می‌خواهد با اضافه کردن ملک جدید به شرایط شهروندی دست یابد، باید تاریخ سند زدن ملک قبلی بعد از سال 2017 باشد و 100 درصد سند به نام خود شخص باشد و سند مشارکتی نباشد.

_برای درخواست شهروندی از طریق تجمیع چند ملک، ارزش کل ملک‌های خریداری شده باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار آمریکا باشد.

_متقاضیان باید اسناد ملکی، اصل فیش‌های واریزی بانکی و گزارش اکسپرتیز را در اختیار داشته باشند.

توجه: گزارش کارشناسی ملک (اکسپرتیز)، برگه تبدیل ارز (دوویز آلیم بلگسی)، فیش‌های واریزی بانکی، و ارزش مندرج بر روی سند ملک باید هر کدام به صورت جداگانه مبلغ ۴۰۰ هزار دلار آمریکا را تکمیل کرده باشند.

_اگر شخص قصد دارد با تجمیع چند ملک برای دریافت شهروندی اقدام کند، باید ارزش هر یک از این مدارک در مجموع مبلغ حداقل ۴۰۰ هزار دلار را نشان دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، با دپارتمان بازرگانی مجموعه “With Us” تماس بگیرید. تیم ما از مشاوران متخصص و حرفه‌ای تشکیل شده است که به شما راهنمایی‌های دقیق و کارآمد در مورد مزایا، شرایط و اقدامات مورد نیاز برای اخذ شهروندی ترکیه ارائه خواهند داد.

یک دیدگاه ارسال کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .