اقامت ترکیه, کار در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

راه های مهاجرت به ترکیه

راههای مهاجرت به ترکیه : مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت در این کشور همانند سایر کشورها می­تواند از راه­های مختلفی صورت بگیرد. به عنوان مثال اخذ ویزای تحصیلی در این کشور، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت از طریق کارآفرینی، مهاجرت از طریق تخصص یا کار و یا ویزای توریستی از مواردی هستند که می­توان از آن یاد کرد. بنابراین، در این مقاله سعی بر این است که برخی از شرایط مهاجرت و اخذ ویزای کشور ترکیه را به طور موردی توضیح دهیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

ترکیه از جمله کشورهایی است که با داشتن دانشگاه­های معتبر همواره افراد زیادی را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به سوی خود جذب می­کند. به همین دلیل نیاز است افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند با شرایط ادامه تحصیل در این کشور آشنا شوند. ادامه تحصیل در کشور ترکیه می­تواند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت بگیرد. افرادی که قصد دارند در این کشور به تحصیل بپردازند نیاز است که در آزمونی به نام تومر شرکت کرده و پس از قبولی و اخذ این مدرک، پذیرش از سوی یکی از دانشگاه­ها یا موسسه های آموزشی این کشور را اخذ نمایند.

افرادی که می­خواهند در دوره کارشناسی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند باید توجه داشته باشند که هر ساله آزمونی برگزار می­شوند که دارای دو دفترچه بوده و افرادی که حد نصاب لازم در این آزمون را کسب کنند مجاز به ورود برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی این کشور خواهند شد. این آزمون دارای دو دفترچه بوده که دفترچه اول دارای سوالات ریاضی، تست هوش، هندسه و غیره است که پاسخ به این سوالات الزامی می­باشد. دفترچه دوم سوالات مربوط به زبان ترکی می­باشد که پاسخ به آن­ها الزامی نیست. افرادی که حد نصاب لازم در این آزمون را کسب نکرده ­اند می­توانند آن را از طریق آزمون تومر جبران کنند.

راههای مهاجرت به ترکیه

در مقطع ارشد و دکترا همانند دوره کارشناسی سالی دو بار آزمونی توسط سازمان سنجش این کشور برگزار می­شود که بیشتر سوالات مربوط به استعداد تحصیلی بوده و جنبه تخصصی ندارند. فردی که متقاضی ادامه تحصیل در این دو مقطع است نیاز است که مدرک زبان داشته باشد؛ البته برخی از دانشگاه­ها چنین شرطی را ندارند.

پس از قبولی در آزمون استعداد تحصیلی و آزمون تومر نیاز است که سایر مدارک مربوط به مقاطع قبلی خود را ترجمه کرده و همراه با سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور اقدام کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

یکی از کارآمدترین روش­ها برای مهاجرت به ترکیه اخذ ویزای کار یا تخصص در این کشور است. افرادی که دارای تخصص یا حرفه قابل قبولی باشند می­توانند برای کسب درآمد یا شغل به این کشور مهاجرت کنند. یکی از مزایایی که متقاضی کار در این کشور دارد این است که با اخذ ویزای کار و پرداخت مستمر مالیات به این کشور اقامت دائم ترکیه را گرفته و شهروند این کشور محسوب شوید. به همین دلیل، افراد زیادی علاقه ­مند به کار و یافتن شغل در این کشور هستند. از سوی دیگر از آنجاییکه کشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه ماست و از لحاظ فرهنگی نزدیک به کشور ما محسوب می­شود افراد زیادی ترجیح می­دهند که برای یافتن کار به این کشور مهاجرت کنند. متقاضی کار در این کشور باید تقریبا از یک ماه قبل از مهاجرت به محل دیپلماتیک این کشور رفته و با انجام مصاحبه هدف از مهاجرت خود به این کشور را توضیح دهد که این امر صداقت فرد را می­طلبد.

فردی که متقاضی کار در کشور ترکیه است باید به یک شرکت رسمی و ثبت شده درخواست کار دهد پس از پذیرش این شرکت و اعلام نیاز، شرکت مورد نظر نام و مشخصات فرد را به اداره کار کشور ترکیه اعلام کرده و اگر اداره کار با پذیرش متقاضی موافقت نماید اقامتی یکساله برای این فرد صادر می­شود.

ویزای یکساله ­ای که صادر می­شود هر سال قابل تمدید بوده و پس از سپری شدن پنج سال و پرداخت منظم مالیات فرد قادر خواهد بود که اقامت دائم این کشور را اخذ نماید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

افرادی هستند که برای مهاجرت و اخذ اقامت در کشور ترکیه از طریق ازدواج اقدام می­کنند؛ بنابراین، نیاز است که با این شرایط آشنا شوند. افرادی که قصد ازدواج با یک شهروند ترکیه­ ای را دارند نیاز است که پس از ازدواج 3-5 سال در این کشور زندگی کرده و پس از آن می­توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. در طول این مدت کشور ترکیه از طریق مراجع ذی­صلاح و ماموران خود تحقیقات لازم را از این افراد به عمل آورده تا از صوری نبودن ازدواج مطمئن شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که فردی که می­خواهید با آن ازدواج کنید باید ملیت این کشور را داشته باشد و خود پناهنده این کشور نباشد. همچنین، ازدواج شما باید از طریق مراجع رسمی ثبت و تایید شود. فردی که از طریق ازدواج به کشور ترکیه سفر می­کند نمیتواند 3 تا 5 سال تحت عنوان شهروند ترکیه ­ای به این کشور وارد شود و در طول این مدت باید از طریق ویزای توریستی اقدام کند که این مدت نمی­تواند بیش از 89 روز باشد.

راههای مهاجرت به ترکیه

راههای مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه ­گذاری

یکی از روش­های مهاجرت به ترکیه کارآفرینی و ثبت شرکت در این کشور است. باید توجه داشت که اخذ چنین ویزایی در کشور ترکیه نسبت به سایر موارد از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. زیرا، نیاز است که شما برای کار مورد نظر خود توجیه اقتصادی داشته باشید و از وزارت کار این کشور مجوز لازم را اخد نمایید. برای شروع فرآیند ثبت شرکت نیاز است که اساسنامه مورد نظر و نام تجاری را که انتخاب کرده ­اید در سامانه مرسیس ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه عبارتند از:

  1. اساسنامه شرکت
  2. پاسپورت و کپی آن
  3. کارت بازرگانی
  4. گواهی عدم سوء پیشینه
  5. معرفی مشاور مالیاتی
  6. حساب بانکی به نام شرکت
  7. شماره مالیاتی شرکت

در این روش مهاجرت هم شما می­توانید پس از ثبت شرکت در ترکیه  و ادامه فعالیت خود به طور مستمر و منظم و انجام امور مورد نظر پس از پنج سال اقامت موقت خود را تبدیل به اقامت دائم نمایید. که پس از آن پاسپورت و شناسنامه ترکیه ­ای به شما داده خواهد شد و شما شهروند این کشور شناخته می­شوید.

راههای مهاجرت به ترکیه

راههای مهاجرت به ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

اقامت توریستی ترکیه یکی از مواردی است که افراد از طریق آن می­توانند به این کشور سفر کنند. در این نوع از اقامت افراد می­توانند برای یک یا دو سال در ترکیه حضور داشته اما اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. در این نوع از اقامت شما می­توانید از خدمات پزشکی این کشور بهره ­مند شوید و حساب بانکی مخصوص به خود را داشته باشید و از سوی دیگر می­توانید به طور نامحدود به این کشور ورود و خروج داشته باشید. در چنین حالتی بعد از پنج سال تمدید بدون وقفه قادر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهید شد.

وکیل مهاجرت به ترکیه

فردی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارد باید از طریق یکی از روش­های پیش گفته اقدام نماید و از آنجاییکه هر یک از این روش­ها پیچیدگی­های خاص خود را دارد نیاز است که وکیلی مجرب و متخصص امور مربوط به مهاجرت شما را پیگیری نماید. زیرا در بسیاری از موارد اتفاق می­فتد که افراد پس از شرکت در مصاحبه و انجام خطایی جزئی مشکلی را پیش می ­آورند که غیر قابل جبران بوده و دیگر نمی­توانند به این کشور سفر کنند.

مهاجرت به ترکیه بسته به دلیل و مدت زمان اقامت به ویزا یا سایر مجوزها نیاز دارد. مراجعه به یک موسسه حقوقی و تماس با وکلای مهاجرتی که در زمینه‌ی امور روش‌های قانونی مهاجرت تخصص داشته باشند می‌تواند با بررسی تمامی شرایط مورد نیاز برای ورود به این کشور از روش‌های کاملا قانونی متقاضی را به هدفش برساند.

هزینه اخذ اقامت ترکیه

یکی از مهمترین امور مربوط به مهاجرت هزینه اخذ اقامت این کشور است. باید گفت که کشور ترکیه یکی از کم هزینه ترین کشورها برای اخذ اقامت است و فردی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد نیاز نیست که هزینه چندانی را متحمل شود.

هزینه اجاره خانه یک خوابه در این کشور از 700 لیر ماهیانه شروع می­شود و هزینه اجاره خانه دو خوابه از 900 لیر ماهیانه.

میانگین قیمت اخذ اقامت ترکیه برای کیملیک یا کارت اقامت ترکیه حدود 1000 لیر می­باشد.

راههای مهاجرت به ترکیه

راههای مهاجرت به ترکیه

فرم راندو اقامت ترکیه

یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کشور ترکیه تکمیل فرم راندو می­باشد. این فرم همراه با سایر مدارک مورد نیاز به اداره پلیس این کشور تحویل داده می­ شود. تکمیل این فرم نیاز به اطلاعاتی دارد.

باید به این نکته توجه داشت که اخذ هر نوع ویزا و اقامتی در این کشور نیاز به تکمیل فرم مورد نظر دارد. این فرم به صورت پشت و رو بوده صفحه اول توسط شما پر می­شود و صفحه دوم توسط اداره پلیس این کشور.

در قسمت بالای فرم باید نوع اقامت مشخص شود. همچنین، باید مشخص شود که بار چندم است که برای اخذ اقامت این کشور اقدام می­شود. آیا قصد دارید اقامت خود را تمدید کنید؟ آیا اعتبار اقامت شما تمام شده است ؟ آیا مایلید اقامت خود را کوتاه کنید ؟ آیا اقامت خود را گم کرده اید ؟ برای هر کدام از این سوالات یک مربع کوچک مشخص شده که میتوانید علامت بزنید.

قسمت بعدی مربوط به پرکردن اطلاعات اصلی و اولیه شما می باشد. نام، نام خانوادگی، محل تولد، نام پدر، کشور محل اقامت، جنسیت، شغل،  مذهب، تاریخ تولد، نام مادر، وضعیت تاهل و ملیت  را در این بخش می­بایست ذکر کنید. ویزای ترکیه

 ترکیه ویت آس – ( ترکیه ویت اس )

تصاویر بیشتر

نمونه کارها را ببینید

دیگر نمونه کارها

ثبت شرکت در ترکیه

کار در ترکیه