کاخ توپکاپی استانبول

 معرفی کاخ توپکاپی استانبول

امروز قصد داریم یک مکان تاریخی زیبا را معرفی کنیم تا شما علاقه مندان به مهاجرت به ترکیه بیشتر اشنا شوید کاخ توپکاپی یکی از نمادهای تاریخی استانبول و ترکیه است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

این کاخ که در منطقه فاتیح قرار دارد تا مدتها مرکز سیاسی و نمادین امپراتوری عثمانی به شمار می آمد. این کاخ بر فراز تپه ای دیدنی واقع شده و در قرن 15 میلادی، اقامتگاه و مرکز اصلی حکومتی پادشاهی عثمانی به حساب می آمد. توپکاپی در ترکی به معنی “دروازه توپ” است.

این کاخ از اواخر قرن 17 به بعد اهمیت و جایگاه خود را به مرور از دست داد، چرا که پادشاهان ترجیح می دادند در کاخ های جدیدتر و نزدیک بسفر وقت بگذارنند. در نهایت در دوره سلطنت سلطان عبدالمجید اول بود که کاخ سلطنتی به صورت رسمی به کاخ دلماباهچه در منطقه بشیکتاش منتقل شد. هرچند این کاخ همچنان به عنوان خزانه حکومت، ضرابخانه و کتابخانه سلطنتی استفاده می شد.

کاخ توپکاپی استانبول

بعد از فروپاشی حکومت عثمانی و روی کار آمدن جمهوری ترکیه در اوایل قرن 19 این کاخ تبدیل به موزه شد.

این کاخ شامل 4 حیاط اصلی و صدها اتاق است، اما بازدیدکنندگان تنها می توانند از مهم ترین آنها از جمله خزانه داری و حرمسرا دیدن کنند.

موزه این کاخ مجموعه ای از سلاح و لباس های دوران قدیم، نگارگری عثمانی، خوشنویسی های اسلامی، و از جمله یکی از قدیمی ترین نسخه های خطی قرآن را در خود جای داده است.

این کاخ  با حدود 3 میلیون بازدیدکننده در سال ، پربازدیدترین موزه در استانبول به شمار می آید و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد واقع شده است

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت و مهاجرت به ترکیه با موسسه ترکیه ویداس در تماس باشید دارای شعبه فعال در ایران و ترکیه

یک دیدگاه ارسال کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .