خاتوشا ترکیه

شهر باستانی خاتوشا

شهر باستانی خاتوشا

این شهر به شهر ارواح معروف است و در 145 کیلومتری شمال شرقی آنکارا قرار دارد . دارای معابد بزرگی است که گویا معبد خدایان بزرگ بوده است و قدمت تاریخی آن مربوط به 1180 تا 1600 و قبل از میلاد مسیح می باشد و هم دوره با مصر باستان و مربوط به امپراتوری هیت هیت ها است که در حال حاضر در بغاز است و تحت حفاظت قرارگرفته است و یکی از مناطق جذاب گردشگری بشمار می آید که دارای انرژی خاص و بالایی است .

در ورودی شهر مجسمه های اساطیری و شیرهای سنگی قرار گرفته است که گویا در قدیم داخل این چشم ها سنگ های زمردین بوده که وقتی اشخاص می خواستند وارد شهر شوند این چشم ها می درخشیدند و در ورودی شهر باز می شده است و بر این باور بودند که این شیرها شهر را از جنگ در امان نگه می دارند .

صخره های کنده کاری شده زیادی وجود دارد که یکی از آن ها صخره خدایان است که کنده کاری هایی از خدای صاعقه و خدای برکت و الهه خورشید دیده می شود و همچنین آیین نامه های قدیمی که حکاکی شده بر روی آن ها دیده می شود که به دروازه خدایان معروف است .

معابد دیگری هم وجود دارد که دوازده خدای مربوط به دنیاهای زیرزمین بر آن ها ترسیم شده است که نشان دهنده ی اعتقادات شمنی است مثل بودن خدایانی مثل خدای صاعقه ،خدای کوه،الهه گندم و الهه خورشید .

دومین معبد بزرگی که وجود دارد سنگ سبز رنگی است که به سنگ آرزوها است وگویا دست خدایان بر روی آن  سنگ معلوم است.

ماهیت این سنگ معلوم نیست و به گفته ی عده ای از مصر آورده شده و عده ای بر این باورند که سنگی آسمانی است.

 انسان های باستانی هیت هیت ها قبل از ورود به معبد بزرگ اول این سنگ را زیارت کرده و هفت باربه دور آن می چرخیدند و آرزوهایشان را می گفتند و در ادامه آن تونلی وجود داشت که در گذشته برای استراتژی جنگ استفاده می شده که بیست متر است که در آن هم سنگ هایی با نقوش حکاکی شده وجود دارد که انسان را به فکر فرو می برد .

موسسه مهاجرتی ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (اقامت در ترکیه) همراهی می کنند مهاجرت آسان به ترکیه با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به ترکیه روی لینک زیر کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

یک دیدگاه ارسال کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .