رشته های دانشگاهی ترکیه

رشته‌های بازار کار ترکیه

کدام رشته های دانشگاهی در ترکیه ،بازار کار دارند؟

در ترکیه، رشته های دانشگاهی مختلفی وجود دارد که بازار کار خوبی دارند. برخی از این رشته ها عبارتند از:

مهندسی:

رشته های مهندسی مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، مواد، صنایع و … در ترکیه بسیار پرطرفدار هستند و فرصت های شغلی خوبی را برای فارغ التحصیلان ارائه می دهند.

پزشکی:

رشته پزشکی یکی از رشته های محبوب در ترکیه است. فارغ التحصیلان از این رشته می توانند در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، کلینیک ها و مطب ها کار کنند.

علوم پایه:

رشته های علوم پایه مانند فیزیک، شیمی، ریاضیات و آمار در ترکیه بازار کار خوبی دارند و فرصت های شغلی متنوعی برای فارغ التحصیلان این رشته ها وجود دارد.

حقوق:

رشته حقوق نیز یکی از رشته های پرطرفدار در ترکیه است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در ادارات دولتی، شرکت ها، دفاتر وکالت و دیگر سازمان ها کار کنند.

مدیریت:

رشته های مدیریتی مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی و … در ترکیه نیز بازار کار خوبی دارند و فرصت های شغلی خوبی را برای فارغ التحصیلان این رشته ها فراهم می کنند.

روابط بین الملل:

رشته روابط بین الملل نیز در ترکیه پرطرفدار است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در سفارتخانه ها، سازمان های بین المللی، شرکت های چند ملی و شرکت های خارجی فعالیت کنند.

زبان ها:

زبان های مختلف مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و … در ترکیه بسیار مهم هستند و فرصت های شغلی متنوعی برای فارغ التحصیلان این رشته ها وجود دارد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در موسسات آموزش زبان، شرکت های بین المللی، سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی کار کنند.

معماری:

رشته معماری نیز در ترکیه بازار کار خوبی دارد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شرکت های معماری، شرکت های ساختمانی، سازمان های دولتی و بخش خصوصی فعالیت کنند.

طراحی:

رشته های طراحی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیکی و طراحی داخلی نیز در ترکیه بازار کار خوبی دارند و فرصت های شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان این رشته ها فراهم می کنند.

کشاورزی:

رشته کشاورزی نیز در ترکیه بازار کار خوبی دارد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کشت و صنعت کشاورزی، شرکت های توزیع محصولات کشاورزی، سازمان های دولتی و بخش خصوصی فعالیت کنند.

در کل، در ترکیه رشته های دانشگاهی مختلفی وجود دارد که بازار کار خوبی دارند و فرصت های شغلی متنوعی را برای فارغ التحصیلان ارائه می دهند. البته برای موفقیت در بازار کار، علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، مهارت های فردی و تجربه کاری نیز بسیار مهم هستند.

و همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با دپارتمان تحصیلی مجموعه with us تماس حاصل کرده و اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه کسب کنید

یک دیدگاه ارسال کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .