اقامت تحصیلی ترکیه

اقامت تحصیلی ترکیه

اقامت و ویزا از طریق تحصیل در ترکیه

در حال حاضر مقصد گردشگری محبوب ، بهبود سریع کیفیت آموزش عالی ، ترکیه را به عنوان مکانی مناسب برای دانشجویان بین المللی ایجاد می کند. این کشور دارای پیوندهای بین المللی بیشماری است و موقعیت مکانی آن را به یک اتصال عالی برای آسیا و اروپا تبدیل می کند. ترکیه با ما

چرا در ترکیه تحصیل می کنیم؟

بیش از 125000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در ترکیه در سال تحصیلی 2017/18 انتخاب کردند.

 35000دولت ترکیه مشتاق افزایش این تعداد است و قصد دارد

دانشجوی بین المللی را طی چند سال آینده جذب کند. دانشگاه های ترکیه این فرصت را به دانشجویان می دهند تا تجربه بی نظیر آموزش عالی را کسب کنند.

با وجود اینکه سیستم آموزش عالی ترکیه یکی از جدیدترین سیستم های جهان است ، در حال حاضر در سراسر جهان شهرت خوبی کسب کرده است.

درباره ترکیه

ترکیه که در چندین قاره از جمله اوراسیا ، خاورمیانه ، آسیای غربی ، شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی اروپا واقع شده است ، بیش از 80.8 میلیون نفر زندگی می کند. این کشور با 8 کشور یونان ، بلغارستان ، گرجستان ، ارمنستان ، نخجوان ، ایران ، عراق و سوریه مرز مشترک زمینی دارد. همچنین در سه دریای مختلف ، دریای اژه ، دریای سیاه و دریای مدیترانه قرار دارد.

ترکیه دارای یک تاریخ طولانی و پیچیده است ، در طول سالها بسیاری از حملات و اشغال ها را تجربه کرده است. ترکیه همچنان تلاطم هایی را در دنیای سیاسی تجربه می کند ، اما همچنان انتخاب عالی برای هر دانش آموز است. فرهنگ به ویژه متنوع است ، کشور به دنیای غرب باز می شود ، اما ارزش های سنتی خود را حفظ می کند. تأثیرات فرهنگ های آناتولی و عثمانی در ترکیه را نیز مشاهده خواهید کرد.

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

ترکیه ازلیر ترکیه به عنوان واحد پول خود استفاده میکند.

شهریه پرداختی شما به مکانی که برای تحصیل انتخاب می کنید و به چه زبانی بستگی دارد. برنامه های ارائه شده به زبان ترکی ارزان تر از برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی است. دانشگاه های خصوصی نیز گران تر از دانشگاه های دولتی خواهند بود. به طور متوسط ​​، شما باید انتظار داشته باشید که برای یک مدرک تحصیلی در یک موسسه دولتی سالانه بین 1600 تا 9000 پرداخت کنید.

هزینه زندگی شما به مکانی که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. شهرهای بزرگتر از شهرها و شهرهای کوچکتر گران خواهند شد.

گرفتن ویزا ی تحصیلی ترکیه

اگر می خواهید در ترکیه تحصیل کنید ، باید ویزای دانشجویی بگیرید. این روند را می توان قبل از ورود به ترکیه در کنسولگری یا سفارت ترکیه در کشور خود انجام داد. هنگامی که ویزا به شما اعطا شد ، می توانید به عنوان دانشجو ثبت نام کنید ، همچنین می توانید مجوز اقامت را دریافت کنید. درخواست شما برای اجازه اقامت باید ظرف یک ماه از ورود شما به کشور انجام شود و در مقر پلیس محلی تکمیل شود. برای انجام این کار ، شما باید مدارکی راجع به ثبت نام خود در یک دانشگاه ترکیه ارائه دهید ، همچنین باید گذرنامه ، ویزای دانشجویی ترکیه ، عکس و پول را برای هزینه خود ارائه دهید. برای کسب اطلاعات در مورد روند درخواست ویزا ، می توانید با موسسه خود تماس بگیرید.

زبان کشور ترکیه

زبان رسمی ترکیه ترکی است. چندین زبان دیگر وجود دارد که در سراسر کشور صحبت می کنید: کورمانجی ، عربی ، زازا ، کباردی و غیره.

مدارک تحصیلی در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود. اگر تحصیل در یک زبان غیر بومی را انتخاب کنید ، لازم است مدارکی در مورد مهارت خود ارائه دهید. اگر استانداردهای لازم را نداشته باشید ، ممکن است بتوانید یک دوره زبان را برای پیشرفت در شما بگذرانید.

حتی اگر قادر به تحصیل به زبان انگلیسی هستید ، باید تلاش کنید تا آنجا که ممکن است ترکی یاد بگیرید. برقراری ارتباط با مردم محلی و سایر دانش آموزان بهترین راه برای تمرین است.

تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در ترکیه انتخاب می کنند ، از سال تحصیلی 2015-1695 شاهد افزایش چشمگیری بوده است. در حال حاضر ، حدود 650000 دانشجوی خارجی در ترکیه وجود دارد که نشان دهنده اهمیت روزافزون این کشور به عنوان یک مقصد آموزش عالی است.

انگیزه های تحصیل در ترکیه شامل فرصت برای تحصیل نسبتاً ارزان و با کیفیت خوب ، با فرصت برای بورسیه تحصیلی است که همچنین کمک هزینه ماهیانه ، پوشش هزینه های خوابگاه و شهریه ، بیمه درمانی و هزینه های سفر را پرداخت می کند.

دانشگاه های ترکیه

بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثر آنها توسط دولت اداره می شوند.

دانشگاه های برتر ترکیه

 دانشگاه فنی خاورمیانه  METU

مستقر در آنکارا ، پایتخت ترکیه ،

 دانشگاه فنی خاورمیانه در سال جاری با صعود به مقام هشتم

 بندی EECAمتخصص در علوم طبیعی و اجتماعی ، در سال 1956 تاسیس شد تا نقشی حیاتی در توسعه ترکیه و کشورهای خاورمیانه داشته باشد ، و امروز ، حدود 31000 دانشجو دارد – بسیاری از آنها دانشجوی مبادله هستند که برای یک ترم یا یک سال.

از آنجا که تقاضا بسیار زیاد است ، METU فقط از 1.5 درصد بالای 1.5 میلیون متقاضی سالانه خود دانشجو می پذیرد. واسطه آموزش انگلیسی است.

Boğaziçi Üniversitesi

همچنین در آخرین رتبه بندی EECA در 10 دانشگاه برتر (در مکان 10) قرار گرفت ، Boğaziçi Üniversitesi در سال 1863 به عنوان کالج رابرت تأسیس شد و اولین دانشگاه آمریکایی بود که در خارج از ایالات متحده تأسیس شد. Boğaziçi Üniversitesi در استانبول ، نزدیک به تنگه بسفر و قلعه تاریخی Rumelihisar واقع شده است ، که مرزهای شرقی پردیس جنوبی دانشگاه است. همانطور که در دانشگاه فنی خاورمیانه ، زبان تدریس انگلیسی است و این دانشگاه پیوندهای محکمی با سیستم آموزش عالی آمریکا دارد.

دانشگاه Koç

دانشگاه Koç کوچ در سال 1993 در استانبول تأسیس شد و در حال حاضر در منطقه یازدهم در رتبه 12 قرار دارد و به نام بنیانگذار آن ، کارآفرین و نیکوکار وهبی کوچ نامگذاری شده است. به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی ترکیه ، دانشگاه Koç با 22 برنامه کارشناسی ، 32 فارغ التحصیل و 18 دوره دکترا ، یک تجربه یادگیری در کلاس جهانی را ارائه می دهد و در حال حاضر حدود 5500 دانشجو را آموزش می دهد. این دانشگاه مأموریت خود را اینگونه توصیف می کند: “پرورش شایسته ترین فارغ التحصیلان ترکیه ، بزرگسالان کاملاً مطلوبی که دارای صلاحیت بین المللی هستند. که می تواند خلاق ، مستقل و عینی فکر کند. و رهبرانی مطمئن هستند. “

بورس تحصیلی ترکیه

بورس تحصیلی دولت ترکیه 2020-2021 توسط Türkiye Burslari همچنین به عنوان بورس تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری اعلام شده است.

دولت ترکیه بورس های تحصیلی ترکیه را با حمایت مالی طرح بورس تحصیلی Turkiye Burslari برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل رایگان در دانشگاه های ترکیه افتتاح کرد.

برنامه های بورس تحصیلی دولت ترکیه 2020-2021 از دسامبر سال جاری برای دانشجویان در سراسر جهان آغاز می شود.

واقعاً زمان بسیار خوبی است که دانشجویان بین المللی از فرصتی برای تحصیل رایگان در دانشگاه های ترکیه با رتبه برتر استفاده کنند. ترکیه شروع به اجازه دادن به دانشجویان از سراسر اطراف برای پذیرش در دانشگاه های خود کرده است. (اقامت تحصیلی ترکیه)

 تحصیل در این دانشگاه های ترکیه به شما کمک می کند تا مهارت ها ، ایده ها ، دانش و بینش خود را در مورد موضوعی که می خواهید در آن ثبت نام کنید ، توسعه دهید. همه این موارد برای پیشرفت در حرفه آنها بسیار سودمند است.

برنامه های بورس تحصیلی دولت ترکیه 2020-2021 برای دانشجویان بین المللی باز خواهد بود تا برای همه گزینه های دوره تحت دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا درخواست دهند.

در حال حاضر ، دانشجویان بین المللی که می خواهند در لیسانس ، فوق لیسانس یا Ph.D پذیرفته شوند. برنامه ها و حتی برای دوره های کوتاه مدت ، هم اکنون می توانند برای بورس تحصیلی کاملاً بودجه ترکیه درخواست دهند. دلیل ارائه بورس تحصیلی کاملاً واضح است ، یعنی ترکیه می خواهد درک متقابل و روابط خوبی با کشورهای دیگر ایجاد کند. پیش بینی می شود که این سفر آموزشی به ترکیه دانشجویان بین المللی را با تجربه جدید زندگی ، آگاهی فرهنگی و دانش پر خواهد کرد.

ترکیه همچنین برای پاداش دادن به برخی از دانشجویان برجسته به روش دیگری برنامه ریزی کرده است. آنها سیاست بورسیه ترکی دیگری را برای این دانشجویان اضافه کرده اند به طوری که در صورت واجد شرایط بودن می توانند در دانشگاه های برتر کشور به صورت انتقالی تحصیل کنند.

پوشش بورس تحصیلی ترکیه برای دوره های کارشناسی ارشد ، دکتری ، دکتری و برنامه های کوتاه مدت:

برنامه بورس تحصیلی ترکیه نیز دانشجویان خود را با مزایای گسترده ای برای جذب استعدادهای بین المللی در دانشگاه های ترکیه خوشحال می کند. برخی از ویژگی های اصلی برنامه های بورسیه دولت ترکیه در زیر ذکر شده است:

بدون هزینه اقامت:

اسکان دانشجویان بین المللی در یک دانشگاه ترکیه به بهترین وجه تحت پوشش بودجه بورسیه ترکیه انجام می شود. دانشجویان برای اقامت در خوابگاه های دانشگاه های متبوع ساخته شده اند و برای آن هزینه های صفر دریافت می کنند. اگر دانشجو نمی خواهد در اتاق خوابگاه خود زندگی کند ، پس از آن مجاز به جابجایی در هر مکان دلخواه خود است اما در این صورت ، آنها باید هزینه خوابگاه را پرداخت کنند.(اقامت تحصیلی ترکیه)

رایگان از هزینه های تحصیل:

تمرکز اصلی برنامه بورس تحصیلی ترکیه این است که دانش آموزان را با تمام توانایی بالقوه خود بدون فکر کردن در مورد بار مالی به تحصیل بپردازند. بنابراین ، دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه ندارند. تحصیل کاملاً رایگان است.

مخارج بهداشتی:

دانشجویان هزینه های درمانی خود را تحت پوشش بیمه سلامت عمومی قرار می دهند. مراقبت از سلامتی اگر بومی کشور نیستید واقعاً مسئله بسیار بزرگی است. اما این نیست که شما دانشجوی بورسیه تحصیلی در ترکیه هستید. حتی اگر سرما بخورید یا بیمار شوید ، نیازی نیست حتی یک پنی از جیب خود هزینه کنید. بیمه درمانی عمومی از همه امور مراقبت خواهد کرد.

هزینه های سفر:

برنامه بورس تحصیلی ترکیه هزینه سفر دانشجویان خارجی را نیز تأمین می کند. دانشجویان در طول تحصیل دو بلیط رایگان دریافت می کنند. یکی برای ورود آنها به کشور و دیگری برای خروج آنها از کشور پس از اتمام تحصیل. در صورتی که دانش آموزان بلیط خود را خریداری کنند ، کل مبلغ به آنها پس داده می شود.

پوشش بورس تحصیلی ترکیه برای برنامه های Undergrad  :

700 TL کمک هزینه ماهانه

آموزش شهریه در هر دانشگاه ترکیه

دوره زبان ترکی به مدت یک سال

بیمه درمانی در ترکیه

اسکان در خوابگاه دانشگاه ترکیه

قرار دادن دانشگاه و برنامه

یک بار خاموش بلیط پرواز برای دانشجویی که برنده بورس ترکیه می شود.

پوشش بورس تحصیلی ترکیه برای برنامه های Postgrad [MS / Ph.D.] :

ماهانه هزینه – برای استاد – 950 TL در ماه و برای Ph.D. – 1400 TL در هر ماه

شهریه شما در دانشگاه ترکیه هزینه خواهد بود

دوره زبان ترکی به مدت یک سال

بیمه درمانی در ترکیه

اسکان در خوابگاه دانشگاه ترکیه

قرار دادن دانشگاه و برنامه

برنده بورسیه ترکیه همچنین یک بار بلیط پرواز برگشت را دریافت می کند. ( اقامت تحصیلی ترکیه )

پوشش بورس تحصیلی ترکیه برای دوره های کوتاه مدت :

برنامه بورس تحصیلی ترکیه 3 تا 10 ماه

برنامه بورس تحصیلی تحقیقاتی ترکیه 3000 TL کمک هزینه ماهانه

این برنامه بورس تحصیلی ترکیه شامل اقامتگاه و سایر امکانات نیست.

برنامه بورس تحصیلی موفقیت 1 سال

هزینه ماهانه – برای لیسانس ، 440 TL در هر ماه است. برای Master ، هر ماه 595 TL و برای Ph.D. ، 885 TL در هر ماه است.

این برنامه بورس تحصیلی موفقیت ترکیه علاوه بر این شامل راحتی و مزایای دیگر است.

برنامه های فرهنگ و زبان ترکی

دانشگاهیان و مسئولان دولتی برنامه زبان ترکی [KATİP] (8-10 ماه)

کمک هزینه زندگی ماهانه 2000 TL است.

محل اقامت در دانشگاه ترکیه صادر می شود

دوره زبان ترکی

برنده بورس تحصیلی ترکیه نیز یک بار بلیط پرواز برگشت را دریافت می کند.

این برنامه بورسیه زبان و فرهنگ ترکی شامل بیمه درمانی نیست. ترکیه با ما

ادامه

همانطور که می دانید یکی از دغدغه های خانواده ها تحصیل فرزندانشون در کشورهای خارجی و گرفتن مدارک عالی از ان کشور است.

در اینجا چند دلیل برای تحصیل در ترکیه را برایتان اماده کردیم :

فرصت تحصیلات بالاتر با کیفیت بهتر

تنوع دانشگاهی و برنامه ای

زندگی چند فرهنگی

زیبایی های طبیعی

میراث تاریخی و فرهنگی

دانش آموز پسند

مردم ترکیه مهمان نوازند

پردیس های فن آوری مدرن

شرایط زندگی آسان

فرصت یادگیری زبان ترکی

بورسیه دانشگاه های اروپایی و آمریکایی از دانشگاه ترکیه

برای تحصیل فرزندانتان در ترکیه چندین نوع مدارس وجود دارد که عبارتند از

مدارس دولتی که  رایگان است وسیستم آموزشی قوی دارد

مدارس بین المللی همچون مدارس کانادایی-آمریکایی-انگلیسی که سیستم آموزش آنها بر پایه زبان انگلیسی است که دراین حالت دو دیپلم به شما داده می شود یکی دیپلم ترکیه ودیگری دیپلم کشور مبدا که معمولا هزینه تحصیل بالایی دارند

مدارس خصوصی که سه زبانه هستند و سطح آموزش خیلی قوی دارند و باید کارت اقامت داشته باشید در صورتی که اقامتتان را هنوز نگرفته باشید می توانید به صورت موقت ثبتنام خود را انجام دهید تا زمانیکه کارت اقامتتان بیاید.

مدارس ایرانی که همراه با استانداردهای آموزشی ایران است که خیلی کمتر متقاضی دارد و زیر نظر سفارت ایران در آنکارا و کنسولگری ایران در استانبول است

برای تحصیل در دانشگاه ها هم دانشگاه دولتی وجود دارد هم خصوصی.

و تفاوت در پذیرش  آن ها می باشد. توجه داشته باشید برای ورود به دانشگاه در ایران باید تا مقطع کلاس دوازدهم خوانده باشید.

برای مثال مدارس زنجیره ای فینال که زنجیره ای هستند و اکثرا در استانبول قرار دارند و به صورت انحصاری است 20 درصد تخفیف را شامل می شود و در مدارس زنجیره ای اقیانوس که در اکثر مناطق استانبول وترکیه است با توجه به مقطع تحصیلی قیمت ها انحصارا توسط شرکت ما پایین تر است.

در دانشگاه های دولتی برای ورود داوطلبان خارجی صرفا آزمون یوس کافی است که بر اساس نتیجه آن ظرفیتی ویژه برای شما درنظر گرفته می شود و مابقی ظرفیت به افراد بومی ترک اختصاص داده می شود.

ولی در دانشگاه خصوصی علاوه بر آزمون یوس گذراندن دوره زبان انگلیسی و داشتن معدل خوب در سال آخر تحصیلی حائز اهمیت است.

زبان ترکی استانبولی برای اکثر دانشگاه های دولتی الزامی است ولی تدریس در دانشگاه های خصوصی به زبان ترکی-انگلیسی-آلمانی یا فرانسه می باشد.

یکی دیگر از تفاوت دانشگاه های دولتی و خصوصی هزینه تحصیل ان ها است. که در دانشگاه های دولتی خیلی کمتر می باشد. برای مثال شهریه دانشگاه خصوصی دررشته پزشکی و غیرپزشکی حدود 10000تا 25000 دلار است. البته در دانشگاه های خصوصی برای دانش آموزان ممتاز تا 100 درصد تخفیف شهریه و دیگر امکانات وجود دارد ازجمله بورسیه تحصیلی.

برای مثال دانشگاه گالاتا در رشته دندانپزشکی شامل 50 درصد بورسیه می باشد و یا دانشگاه مدی پل که بهترین دانشگاه پزشکی ترکیه محسوب می شود و دانشگاه آیدین که بورسیه 100 درصد دارد و…

برخی دانشگاه ها مورد تایبد وزارت بهداشت ایران نیست ولی مورد تایید اروپا می باشد.و این هیچ تفاوتی در نظام و سطح آموزشی ان ها ندارد همگی از کیفیت و درجات بالایی برخوردار هستند.

از انجا که ترکیه کشوری اروپایی محسوب می شود و پلی است به سوی اروپا و کانادا امکانات اروپا را دربرمیگرد مثل برنامه اراسموس که بر پایه توافقنامه بولونیا است  که دانشجو می تواند به عنوان مهمان از ترکیه به دانشگاه های دیگر مثل آلمان – ایتالیا-انگلیس و… برود حتی برخی از دانشگاه ها با آمریکا هم قرارداد دارد.

در مورد اجازه کار در زمان دانشجویی باید بگوییم که در مقطع لیسانس اجازه کار وجود ندارد مگر از سال دوم به بعد تحصیل و آن هم بصورت پاره وقت ولی برای مقاطع ارشد و دکتری این امکان فراهم است

لازم به ذکر است که موسسه داداورنسیم مهربا اکثر دانشگاه ها قرارداد دارد و شما با خیال راحت میتوانید آینده خود و فرزندانتان را تامین کنید. ترکیه با ما

موسسه مهاجرتی ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (اقامت از طریق تحصیل در ترکیه) همراهی می کنند مهاجرت آسان به ترکیه با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به ترکیه روی لینک کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

یک دیدگاه ارسال کنید