اخذ اقامت تحصیلی در ترکیه

اخذ اقامت تحصیلی در ترکیه

اقامت تحصیلی (دانشجویی) ترکیه چیست ؟

خود لفظ اقامت از دیدگاه اهالی فن تعاریف متفاوتی دارد که از دایره ی موضوع بحث ما خارج است، به طور کل اقامت زمانی معنا پیدا می کند که شخصی برای مدت طولانی در محلی (داخل و یا خارج از کشور) سکنا گزیند و به عبارتی اقامتگاه از منظر صاحب نظران علم حقوق محل امور مهمه ی هر شخص را گویند که این خود از منظر مقوله ی مهاجرت به چند بخش تقسیم می شود، مهاجرت نیروی کار، سرمایه گذار یا کارآفرین (ثبت شرکت)، ازدواج یا پیوست خانوادگی و مهاجرت از طریق تحصیل که موضوع بحث امروز ما است.

اول ما باید شاخصه ها و یا برتری های تحصیل در ترکیه را نسبت به سایر کشورها توضیح دهیم و سپس سوالات پر تکرار عزیزانی که از طریق دایرکت و یا ایمیل با موسسه در ارتباط هستند را خدمت عزیزان توضیح خواهیم داد.

برتری دانشگاههای ترکیه را می توان در گزینه های زیر دید که برخی از این موارد را مختصرا اشاره میکنیم؛

ورود آسان

گاها پذیرش بدون مدرک زبان

پذیرش بدون شرط معدل

پذیرش ارزان

پذیرش بدون پیش شرط و آسان

از همه مهم تر دانشگاههایی با رنک بین المللی بالا از لحاظ مدرک

یکی از سوالات اساسی، چگونگی اخذ اقامت تحصیلی در ترکیه و همچنین مزایای این نوع اقامت برای افراد تحت تکفل هست که سعی داریم این مهم را به طور کامل شرح دهیم.

شرایط دریافت اقامت تحصیلی در ترکیه

این شاید نویدی باشد برای تمامی افرادی که در دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی ترکیه در مقاطع مختلف پذیرفته می شوند، که براحتی می توانند اقامت تحصیلی را دریافت کنند و این نوع اقامت صرفا برای افراد تحت سرپرستی شخص دانشجو امکان دریافت اقامت را می دهد و این افراد شامل: همسر و فرزندان زیر 18 سال فردی که این نوع اقامت را دارد می تواند کمک کننده باشد.

اقامت تحصیلی در ترکیه

مدت زمان اقامت دانشجویی

اداره مهاجرت ترکیه، زمان حضور دانشجو را در خاک ترکیه بر اساس مدت زمان تحصیل شخص دانشجو تعیین نموده است، بر اساس صحبت های بالا شخص دانشجو تا زمانیکه از منظر اداره گوچ (مهاجرت) و اداره آموزش عالی کشور ترکیه برچسب دانشجو را داشته باشد، همچنان مجاز به استفاده از اقامت دانشجویی هست

  • یکی از کم هزینه ترین نوع اقامتها در ترکیه، اقامت دانشجویی می باشد که البته مزایایی هم دارد، از جمله این مزایا؛ وقتی شما از یکی از دانشگاههای کشور ترکیه فارغ التحصیل می شوید و بواسطه ایام تحصیل ملزم به حضور و زندگی با مردم آن کشور می شود و بالطبع اشراف کامل به زبان محاوره پیدا می کنید. ((در عمل شما یک فرد تحصیل کرده در دانشگاه ترکیه هستید با امتیاز برخورداری از امتیاز زبان بومی آن کشور)) که برای پیدا کردن شغل جزء امتیازات مهم و اولیه هست.

دپارتمان تحصیلی شرکت مشاوره ای مهاجرتی turkey with us  با کادری مجرب و متخصص در هموار کردن موانع پذیرش تحصیلی و بعضا پذیرش رایگان، فراهم کردن برخورداری از بورسیه دانشجویی در ترکیه و همچنین اخذ اقامت کامل کشور ترکیه و تا حتی اخذ شهروندی ترکیه تا انتهای مسیر کنار شما متقاضیان عزیز خواهد بود.

یک دیدگاه ارسال کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .