آب و هوای ترکیه در فصول مختلف سال

آب و هوای ترکیه در فصول مختلف سال

ترکیه یکی از کشورهایی است که سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند. شرایط آب و هوایی شهرهای گردشگری و تفریحی این کشور نقش زیادی در جذب گردشگران دارد. با توجه به تنوع عجیب آب و هوای ترکیه، این کشور در تمام فصول سال میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سرتاسر جهان است.

اگر قصد سفر به ترکیه یا زندگی در ترکیه را دارید در این مقاله با ما همراه باشید. ترکیه با ما

کشور ترکیه توسط دریا های آزاد و کوه های بلند احاطه شده است و این امر باعث شده این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای باشد. آب وهوای حاکم در مناطق داخلی نسبتا خشک و قاره ای، مناطق شمالی اقیانوسی و مناطق جنوبی دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است.

به طور کلی کشور ترکیه دارای  چهار منطقه آب و هوایی است، بخش های مرکزی فلات آناتولی دارای آب و هوای نسبتا خشک قاره ای، شرق وشمال شرقی آن آب وهوای کوهستانی، سواحل غرب و جنوب آب و هوای مدیترانه ای و سواحل دریای سیاه تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب دارد.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بهترین زمان بهار (ماه آپریل و می) و پاییز (ماه اکتبر و اوایل نوامبر) است، در این فصول هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. به طوریکه مناطق جنوبی ترکیه بیشتر در فصل گرما و تابستان و مناطق شمالی و مرکزی آن بیشتر در فصل زمستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

آب و هوای ترکیه در شهرهای گردشگری آن

آب و هوای ترکیه ، آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای با تابستان های آفتابی و زمستان های معتدل است. از آنجایی که این شهر تقریبا در بیشتر ایام سال در حدود 300 روز آب و هوای آفتابی دارد، باعث شده است آنتالیا در تمام فصول سال میزبان گردشگران زیادی باشد که می توانند از فعالیت های ورزشی مانند موج سواری، اسکی روی آب، قایقرانی و…. در این شهر بهره مند شوند.

در فصل تابستان دمای هوا این شهر بین 35 الی 45 درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین 65 الی 85 درصد می باشد و این آب و هوا توجه بسیاری از گردشگران را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا جلب می کند.

استانبول

استانبول یکی دیگر از شهرهای ترکیه است که یک مقصد گردشگری برای تمام فصول سال است، باتوجه به این که در ماه های زمستان هوا بسیار سرد می شود، دما به زیر صفر می رسد و بارش برف و باران نیز وجود دارد.

بهترین زمان سفر به این شهر دوماه آخر بهار و دوماه اول پاییز  است که آب و هوای این شهر در بهترین حالت خود قرار دارد. در تابستان نیز آب و هوای این شهر گرم و مرطوب است که زمان مناسب برای برپایی انواع جشنواره‌ های هنری و کنسرت‌ های بزرگ است.

به طور کلی آب و هوای این شهر در بهار، روز هوا معتدل رو به گرم است اما در هنگام شب خنک و کمی همراه با باران است.

در تابستان، هوا گرم و معتدل است به طوریکه میانگین درجه هوا 28 است، که معمولا افراد برای فرار از گرما در تورهای تفریحی کشتی در تنگه به سر می برند.

در پاییز، آب و هوا این شهر ثبات ندارد، گاهی روزها گرم و گاهی روزهای بارانی و رو به سرد است. مسافرت در این فصل ارزان تر نسبت به تابستان است.

در زمستان، روزها معمولا سرد است و میانگین دمای آن به 8 درجه سانتی گراد می رسد. بارش های رگباری در طول روز طبیعی است اما خبری از بارش برف زیاد در این شهر نیست. از مزیت های سفر به این شهر در زمستان خلوت بودن شهر، هتل با قیمت مناسب و هزینه های پایین است.

ترکیه

آنکارا

از آنکارا باید به عنوان یکی از شهرهای مهم و دیدنی ترکیه یاد کرد که برخلاف باور عموم، آنکارا پایتخت اصلی کشور ترکیه است نه استانبول! در هر گوشه این شهر تلفیقی از هنر و مدرنیته مشاهده می شود. آنکارا برای کسانی که می خواهند ادامه زندگی خود را در این شهر ادامه دهند یا به آن سفر کنند، جاذبه های فراوانی دارد.

اگر بخواهیم در مورد آب و هوای این شهر صحبت کینم، باید بگوییم آب و هوای آن مدیترانه ای و تابستان های خشک و نیمه گرمسیری دارد. در تابستان به دلیل سیستم جنب حاره، آب و هوای آن گرم و خشک است و در زمستان به دلیل جبهه قطبی آب و هوایی معتدل و بارانی دارد.

شاید برای شما سوال باشد که بهتر است چه فصلی به این شهر سفر کنید! اگر در تابستان قصد سفر به آنکارا را دارید نگران گرمای آن نباشید، زیرا گرمای آن همانند تابستان های ایران است و آب و هوای تابستان این شهر خیلی طاقت فرسا نیست و بهترین زمان برای استفاده از امکانات و تفریحات آبی این شهر است.

پیشنهاد ما به شما برای سفر به ترکیه و رفتن به شهر آنکارا در فصل بهار و اواخر شهریور تا اخر مهر ماه است، زیرا در این دو فصل وضعیت آب و هوایی ترکیه ثبات دارد و دارای هوای مطبوع و خنکی است.

ازمیر

شهر ازمیر نیز از شهرهای گردشگری ترکیه محسوب می شود بنابراین بهتر است در مورد آب و هوای این شهر هم اطلاعاتی داشته باشیم. آب و هوای ازمیر در تابستان گرم و خشک و در زمستان آب و هوایی نسبتا معتدل همراه با بارندگی زیاد است.

در مجموع آب و هوای این شهر از نوع مدیترانه ای است. بیشترین میزان بارندگی در ماه های آبان تا فروردین است و در ماه های خرداد، تیر و مرداد میزان بارندگی به حداقل خود می رسد.

به طور کلی آب وهوای این شهر در بهار بسیار مطبوع همراه با بارش باران های زیادی است.

در تابستان آب و هوایی نسبتا داغ ، خشک و آسمانی آفتابی دارد، در تابستان نیز این شهر شاهد بارش اندکی است. معمولا رطوبت آن بالا نیست و گاها نسیم از سمت دریا می وزد.

در پاییز هوا به طور خوشایندی گرم و آفتابی همراه با بارش باران است. ترکیه با ما

و آب و هوای زمستان نسبتا معتدل و بارانی است و بیشترین میزان بارش باران در ازمیر در فصل زمستان می باشد.

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

یک دیدگاه ارسال کنید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .